Direct Mail

Direct Mail

Hét klassieke marketingmiddel bij uitstek. Hemels werk voor een copywriter: de direct mail of commerciële brief. Hij is zo oud als de straat, maar nog steeds van goudwaarde. 


Even eerlijk antwoorden: vind jij graag een persoonlijke brief in de bus? Zolang ze niet ruikt naar een factuur, vraag jij je toch ook af wie jou aanschrijft en waarom? Mogelijk triggert de enveloppe jou al via een originele quote. Soms merk je aan de bobbel die je binnenin voelt dat ze meer dan een brief herbergt. Je interesse is gewekt! Openen maar.


Direct mail staat voor de directe communicatie met de doelgroep en de directe responsmogelijkheid van de ontvanger. Dit via een responsstrook, een kaart, enz. Sinds de opkomst van de e-commerce en de verregaande inzichten in het surf- en zoekgedrag van mensen, wordt de klassieke fysieke brief meer en meer vervangen door digitale advertenties die specifiek op die inzichten afgestemd zijn.


Toch heeft de fysische brief meer flair. Meer kans om te overtuigen in het één-op-één gesprek dat de brief is. Meer gewicht om de lezer mee te slepen in een verhaal waarin hij met jouw product zelf de hoofdrol speelt. Een copywriter maakt van een brief een pareltje. Met een doordacht concept en inspelend op de emoties van de lezer.



P.S. En krijg je een handgeschreven brief? Dan is de kans 99% dat je 'm leest. Juist?

Direct mail
Commerciële brief of direct mail

CONTACT

Andy Huvaere

Wordpower Tekstbureau

Wordpower Tekstbureau