E-mailing

E-Mailing

Een goede e-mailing is een krachtige, snelle en zeer kostenefficiënte vorm van directe communicatie. De juiste boodschap op het juiste moment verhoogt je kans op extra verkopen of op een andere vorm van engagement en actie. 


Let wel, voor het gebruik van cold-e-mailing heb je toestemming nodig van de ontvanger, omwille van de privacy-wetgeving of GDPR


Ook voor een E-mailingcampagne geldt dat je het de lezer zo makkelijk mogelijk moet maken. Maak hapklare brokjes in je mail. Waar je lezer als een speelse puppy gezwind doorheen huppelt. Schrijf vanuit het voordeel dat hij met jouw product ervaart. Vergeet daarbij de F-vorm niet. Ook hier leest de klant of prospect de boodschap immers op een scherm.


De onderwerpregel? Die geldt als eye-catcher van jouw e-mail, zoals de kop bij een brief of persbericht. Vermijd daar algemene of nietzeggende boodschappen, maar prikkel! Kom positief uit de hoek. Wees verleidend en maak nieuwsgierig. Zodat de moeite die in de mail ging, niet verloren gaat. Je wil immers in de eerste plaats dat die mail opengeklikt wordt.


Een handigheidje bij e-mailing is de mogelijkheid om te testen via A/B-test. Daarbij stuur je afwijkende mails met dezelfde boodschap en ga je na welke het best scoort. Zo leer je bij over je doelgroep. Je weet welke elementen beter werken dan andere, waardoor je de volgende e-mailing nog beter maakt! Google Analytics of vergelijkbare software geven een berg informatie over het gedrag van de ontvanger van jouw e-mail.







Tip!


Laat je jouw e-mail op dinsdag of donderdag in de mailbox van je klant belanden, dan heeft die het meeste kans om geopend te worden. 

E-mailing

CONTACT

Andy Huvaere

Wordpower Tekstbureau

Wordpower Tekstbureau