Nieuwsbrief

Nieuwbrief maken

Je hebt nieuws te vertellen? Doe het dan! Een nieuwsbrief maken is een intiem één-op-één contact aangaan. Je houdt je bedrijf top-of-mind bij je klanten. 



Duidelijkheid boven alles


In je nieuwsbericht vertel je nuttige en hapklare informatie over je bedrijf. Aantrekkelijk geschreven, vanuit de raakpunten met je doelgroep. Nieuwe ontwikkelingen binnen jouw sector. Een verandering in je bedrijf? Ideaal voer voor een nieuwsbrief.


Deze tekstsoort heeft een iets andere benadering dan het blogbericht. Je blog creëert meerwaarde voor je klant, zonder dat jouw eigen producten, diensten of bedrijf daarbij centraal staan. Die vertelt mogelijk wat nieuws, maar gaat vaak over inzichtelijke verrijking van de doelgroep.


In een nieuwsbrief gaat het wel degelijk over jouw eigen bedrijf. Jouw producten. Jouw mensen. Jouw wereld.


Houd daarbij wél voor ogen dat je de lezer opnieuw centraal stelt. Schrijf niet teveel vanuit jezelf, maar probeer er het belang van de lezer in te knutselen. Teveel 'ik' is nooit goed. En uiteraard, vermijd overvloedig gebruik van jargon. Adverteerders overschatten vaak de kennis die hun doelgroep heeft. Blijf ook in je nieuwsbrief duidelijk, concreet en ga voor een vlotte leesbaarheid.


Stel jezelf de vraag of je doelgroep iets heeft aan je nieuwsitem. Is het iets waar ze interesse in hebben? Iets dat ze eigenlijk wel moéten weten? Zoniet, dan bespaar je jezelf - en je copywriter - beter de moeite. Schrijven puur om te schrijven heeft geen zin. Schrijven doe je met een doel. 



Helpende software


Er bestaan diverse applicaties die jou toelaten een vaste template voor je nieuwsbrief te gebruiken. Dan zorg je voor nog méér herkenning. Gebruik ook jouw brandingselementen. Jouw logo, stijl en toon moet je klant ook voelen in je nieuwsbrief. Jouw identiteit moet erin weerklinken. 



Scanbaarheid


Maak ook je nieuwsbrief scanbaar voor de lezer. Zo heeft hij snel ankerpunten in zijn zoektocht naar wat voor hem interessant kan zijn. Vermijd één blok tekst. Maak de tekst luchtig en licht met voldoende witruimte en tussentitels


Overtuigd?

Nieuwsbrief

CONTACT

Andy Huvaere

Wordpower Tekstbureau

Wordpower Tekstbureau